Главная Публикации  
Публикации
Фильтр публикаций
Дата:
Автор:
Отрасль:
Последние новости
Публикации
Какие требования установленны законодательтсвом к ценникам? [UA]
12.11.2013

Чинним законодавством України встановлено ряд вимог до наявності та оформлення цінника при продажу непродовольчих товарів.

Так, за ст. 15 ЗУ «Про захист прав споживачів», продавець, який реалізує продукцію, повинен обов'язково зазначати ціну кожної одиниці такої продукції або однієї категорії продукції та ціну однієї стандартної одиниці цієї продукції.

Кореспондує цьому припису п. 15 Правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, затверджених наказом Міністерства економіки України від 19.04.2007, згідно з яким суб'єкт господарювання позначає роздрібні ціни на ярликах (цінниках) або в покажчиках цін товарів, що надходять до продажу.

При цьому вищевказані Правила встановлюють широке коло обов’язків продавця по відношенню до покупця.

Окрім інформації про ціну, продавець зобов'язаний надати споживачам необхідну, достовірну та своєчасну інформацію про товари в супровідній документації, що додається до продукції, на етикетці, а також маркуванням чи іншим способом (у доступній наочній формі), прийнятим для окремих видів товарів, яка має містити:

  • назву товару, найменування або відтворення знака для товарів і послуг, за якими вони реалізуються; 
  • найменування нормативних документів, вимогам яких повинні відповідати вітчизняні товари; 
  • дані про основні властивості товару; 
  • відомості про вміст шкідливих для здоров'я речовин, які встановлені нормативно-правовими актами, та застереження щодо застосування окремих товарів, якщо такі застереження встановлені нормативно-правовими актами; 
  • дані про ціну (тариф), умови та правила придбання товару; 
  • дату виготовлення; 
  • відомості про умови зберігання; 
  • гарантійні зобов'язання виробника (виконавця); 
  • правила та умови ефективного і безпечного використання товару; 
  • строк придатності (строк служби) товару, відомості про необхідні дії споживача після його закінчення, а також про можливі наслідки в разі невиконання цих дій; 
  • найменування та місцезнаходження виробника (виконавця, продавця) і підприємства, яке здійснює його функції щодо прийняття претензій від споживача, а також проводить ремонт і технічне обслуговування. 

Очевидно, що частину з цієї інформації, можна розмістити на ціннику. Тож потрібно розглянути питання щодо вимог до оформлення цінників.

Згідно з Інструкцією про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та закладах ресторанного господарства, затвердженої Наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 4 січня 1997 року N 2, ярлики цін (цінники) та покажчики цін повинні мати такі реквізити:

  • для товарів, на які ціни встановлені в залежності від сортності, - назва товару, сорт, ціна за один метр, кілограм, штуку або одиницю розфасовки; 
  • для товарів, на які ціни по сортах не встановлені, - назва товару, ціна за один метр, кілограм, штуку або одиницю розфасовки; 
  • для дрібних штучних товарів (парфюмерні, галантерейні та ін.) - назва товару, вага або місткість, ціна за штуку або одиницю упаковки. 

При цьому варто пам’ятати, що ціни також можуть бути позначені на товарних ярликах, етикетках підприємств-виготівників, упаковці, в якій товар продається населенню, або безпосередньо на самому товарі, якщо позначення ціни не псує його товарний вигляд та не знижує якість товару.

Ярлики цін (цінники) обов'язково підписує суб’єкт господарювання або працівник, відповідальний за формування, установлення або застосування цін, і засвідчує їх печаткою, або штампом суб'єкта торгівлі із зазначенням дати підписання. Якщо підприємець під час розрахунків зі споживачами застосовує сучасну технологію автоматиованої ідентифікації товарів за їх штриховими кодами, а значення цін товарів зберігається в пам'яті комп'ютера, він може не засвідчувати цінники підписом і не ставити печатку або штамп.

Всі засоби інформування про ціни на товари виготовляються друкарським або іншим способом і повинні бути оформлені чітко, естетично (чорнилом, пастою, штемпельною фарбою (штампом) та ін.) відповідно до чинного законодавства про мови. Забороняється позначення цін олівцем. Спосіб позначення роздрібних цін на конкретні товари (штамп, чорнило, паста, маркування етикетпістолетом та ін.) визначається керівником суб'єкта господарювання.

При позначенні цін етикетпістолетом чи наклеюванні стрічки з позначенням ціни підпис працівника, відповідального за формування, встановлення цін, і позначення дати не обов'язкові. Якщо переоцінюється продукція або надаються знижки, ціни на таку продукцію підлягають перемаркуванню. Для цього на цінниках кожної одиниці товару закреслюють попередні ціни та зазначають нові. Такий цінник у загальному порядку засвідчується підприємцем або уповноваженим працівником.

Якщо старі ціни на товарах закреслити неможливо (наприклад, позначені етикет-пістолетом), нові цінники наклеюють безпосередньо на попередні. У разі перемаркування цін на товари, переоцінені у зв'язку з частковою втратою якості, на цінникові ставиться буква «П».


Возможно, Вам будут полезны следующие материалы:

Скидка на объем закупки товара или как изменить цену уже заключенного договора

Может ли ФЛП открыть боулинг-клуб

Как ритейлеру защититься от краж в помещениях


Владимир Енич
Контакты
Юридическая компания Deshunin & partners
г.Киев, ул.Кирилловская, 1-3
карта
Публикации
Особенности трудового распорядка инвалида 2-й группы [RU]
Законодательство Украины в сфере охраны труда дает инвалидам дополнительные гарантии, в частности, и в условиях организации труда. Для инвалидов 2-й группы, работодатель должен учитывать следующие гарантии: работодатель устанавливает неполный рабочий день или неполную рабочую неделю, по просьбе инвалида (ст. 172 КЗоТ);  с учетом медицинских рекомендаций работодатель создает льготные условия труда для инвалида (ст. 172 КЗоТ);  право на годовой отпуск в 30 календарных дней (ст. 6 Закона об отпусках);  право взять годовой отпуск до истечения шестимесячного срока..
Что наши клиенты говорят о нас
"Холдинг компаний, включающий такие бренды как «President», «Brioni», «Stefano Ricci», «Basler», работает в сегменте продажи одежды премиумкласса. Неоценимую помощь в решении, как текущих вопросов, так и в построении стратегии развития бизнеса в Украине нам оказывают юристы компании «Дешунин и Партнёры»"
Сеть бутиков «President», «Brioni», «Stefano Ricci», «Basler», Влад Плетин
читать все