1 Deshunin & partners law firm - Publications
Main page Publications  
Publications
Filter of publications
date:
Author:
Practice:
Recent news
Publications
Работа во время войны - как оформить простой производства [UA]
14.07.2014

Фактичні військові дії на частині Східної України ставлять багато запитань не тільки політичного та морального характеру. Ми хотіли б поговорити про документальне оформлення зупинення роботи на час проведення військових дій.

Як вчиняти роботодавцю, якщо підприємство фактично не може виконувати свої функції, унаслідок високого ризику для життя і здоров’я працівників? І які гарантії має працівник, який не може працювати з вини обставин, не залежних від його волі?

Одним з варіантів може бути ініціація процедури простою на підприємстві.

Так, "простій – це зупинення роботи, спричинене відсутністю організаційних або технічних умов, потрібних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами" (частина перша ст. 34 КЗпП).

Таким чином, фактична відсутність належних умов праці та допуску до робочого місця може розглядатися як «відсутність організаційних або технічних умов, потрібних для виконання роботи» в рамках ст. 34 КЗПП. Згідно зі ст. 113 КЗпП України час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від 2/3 тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).

Дії щодо документального оформлення простої можна відобразити в такій таблиці.

Порядок документального оформлення процедури простою на підприємстві наступний:

Найменування докумету Зміст 
1. Оформлення Наказу роботодавця Фіксація часу початку простою і його причина, тривалість, перелік працівників Якщо простій є безперервним – необхідно обумовити необхідність присутності чи відсутності працівників на роботі. 
2. Складення Акту простою; Фіксація причин простою
3. Сповіщення територіального органу за місцем взяття на облік як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про можливе зупинення виробництва не пізніше дати початку зупинення (скорочення) виробництва Відповідно до Порядку надання допомоги по частковому безробіттю, затвердженому Наказом Міністерства соціальної політики від 07.03.2013 року № 103: «зупинення (скорочення) виробництва - зупинення (скорочення) виробництва на підприємстві, що має невідворотний та тимчасовий характер, триває не менше трьох місяців і не перевищує шести місяців, не залежить від працівників та роботодавця, охопило не менш як 20 відсотків чисельності працівників підприємства».   

 

Сергей Лисица, Алена Мирко
Contacts
Law company Deshunin & partners
1-3 Kyrylivska St., Kyiv
map
Publications
Modernization and accounting [UA]
Не один рік податкова служба намагається зробити спілкування з платниками податків більш оперативним та заочним. Зокрема, новітні тенденції не оминули й податкову звітність. Так, вже з 01.01.2013 р. для суб'єктів господарювання стало обов'язковим подання в електронному вигляді звітності про використання РРО до органів податкової служби. Такі нововведення, безперечно, мають свої «за» та «проти». З одного боку запровадження передових технологій - це безперечний плюс. Таке нововведення сприятиме зменшенню паперового документообігу. Так, замість подання звітності на..
What our clients say about us
"  Association "Stock Partnership" (previously - PFTS Association) was founded in February 1996 and today is one of the numerous and most influential associations of professional participants in the securities market, which has received recognition among public authorities and investors in the securities market, both in Ukraine and abroad. Lawyers of law company ‘Deshunin & Partners" are involved not only in permanent legal support of the Association, but also take part in working groups for drafting laws and regulations governing the securities market. Partner’s offers always are constructive and help to ensure the proper legal regulation of the securities market in Ukraine.  "
Association "Stock Partnership", Irina Zarya
read all